elenorsliv.blogg.se

Livet som trebarnsmamma till Billy samt enäggstvillingarna Bonnie och Bianca, som alla blev till genom IVF. Välkomna till oss!

Orgalutran

Publicerad 2015-12-01 12:39:00 i Allmänt, IVF, hormoner, längtan efter ett barn, syskonförsök2,

Idag är en tung dag. Beror inte på det här med barn utan med vänner. Kanske är så att man är lite extra känslig när man går på hormoner, men jag behöver verkligen inte det här nu, vill fokusera och tänka positivt, svårt när tårarna bara rinner.
 
Igår började jag med spruta nr två, så nu tar jag två sprutor. Den heter Orgalutran och används för att förhindra förtidig ägglossning. Den stoppar upp allt kan man säga.
 
Imorgon bitti ska jag till Carl vin linné kliniken för vul och blodprov, håll tummarna för att dom ser många fina äggblåsor. Om jag har tur så får jag veta när det blir äggplock.
 
Billy är väldigt intresserad av detta och vill gärna hjälpa till. Vi har berättat för honom varför jag tar sprutor och berättat att vi gjorde lika när han blev till.
 
 Så duktig och hjälper mamma, han trycker så försiktigt.
 
 
Nu ska jag snart samla kraft till att åka och jobba och hoppas på att dagen blir bättre och jag får skriva om roliga besked imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela