elenorsliv.blogg.se

Livet som trebarnsmamma till Billy samt enäggstvillingarna Bonnie och Bianca, som alla blev till genom IVF. Välkomna till oss!

Hemsk natt

Publicerad 2016-10-06 19:33:00 i Allmänt,

Hej alla fina.
Har inte skrivit på ett tag, Bianca har haft kolik så tiden har gått åt till att hinna med livet. 
 
Inatt var jag med om nått hemskt, matade tjejerna som vanligt innan jag la dem. Bonnie kräktes lite mer än hon brukar efter maten men jag tänkte inte mer på det. 
Vaknade vid halv två att Bianca skrek efter mat men inte Bonnie, tyckte det var konstigt för båda brukar skrika högt efter mat samtidigt. Jag väckte henne och dem åt men det slutade med en kaskadspya för Bonnie. Jag tyckte hon kändes slö så tog tempen på henne 37,9 grader visade den.  Jag tänkte att jag låter henne sova ett tag så får vi se framåt morgonen hur hon mår. Runt 3 vaknade jag av att det pep från henne när hon andades och när jag tände lampan var hon alldeles blek och det såg ut som hon slutade andas, jag slet upp henne och hon började andas igen, har nog aldrig varit så rädd jag funderade på om jag skulle ringa 112 men kände att hon andades och var vid medvetande så jag ringde 1177 och dom berättade att små barn som är slemmiga i halsen (tjejerna har varit förkylda över 1 vecka nu) stänger någon "ventil" så slemmet inte ska rinna ner i luftrören och då kan dom sluta andas en kort stund. Hon tyckte jag skulle åka in till barnakuten för nu hade febern stigit till 38.5.
 
Bilresan till Uppsala var inte rolig, jag fick lov att stanna flera gånger för att se att hon andades.
När vi kom fram fick vi hjälp direkt och dom tog massa prover. Usch, hon var så loj, reagerade ens inte på när dom stack henne. Dom Konstaterade att hon hade urinvägsinfektion och satt in henne på antibiotika på en gång.

Eftersom Bonnie inte fick behålla något hon åt så prövade vi med vätskeersättning, 3 ml var tredje minut under 2 timmar. Sjävklart vaknade Bianca just då och skrek, så blev lite svettigt där ett tag att få Bianca nöjd och spruta in Bonnie ersättning. Den fick hon inte heller behålla, så det blev till att sätta in sond och dropp. Hon fick ligga med dropp i 6 timmar. Gjorde så ont i hjärtat att se henne så slö. Men efter droppet började jag känna igen min lilla tjej igen, fick ögonkontakt och hon började följa med blicken igen.
Personalen var underbar, det enda som inte kändes riktigt bra var att dom skickade hem oss på kvällen för det var totalt fullt.
Bonnie har sonden kvar, men mår bra. Vi ska åka in om hon blir sämre, får feber eller inte får behålla maten. Nu väntar vi på kallelse för ultraljud njurar m.m. Det var ett långt dygn, jag sov bara 2 timmar. Är så tacksam att allt gått bra man känner sig liten på jorden när ens barn är sjuka.

 Lilla hjärtat 
 
Bianca stöttar syrran
 
 Här är hon inte pigg.
 
 :(
 
Mammas hjärta 
 
 Här börjar hon piggna till
 
Idag blev det en vända till vårdcentralen med Billy han hade fått massa konstiga prickar på hela kroppen som kliade. Det visade sig vara virusprickar, så nu har han fått kortisonsalva och några tabletter. Nu är det slut på sjukhusbesök har jag bestämt! 

Kommentarer

Postat av: Natalie

Publicerad 2016-10-07 20:51:39

Men stackars liten! Tilde var ca 5 dagar när hon fick RS, och fy fan vad liten man kände sig. Fattar precis! Krya på henne!!

Postat av: Mickan

Publicerad 2016-10-07 21:04:26

Men gud, vilken skräck!! De är sånt jag är rädd för 🙈 När Stella var förkyld så fick hon ligga på mig hela tiden då jag tyckte att hennes andning var påverkad.
Tur att allt gick bra! Ta hand om er! ❤️

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-10-07 21:09:06

Hej. Vill verkligen inte skrämma er, men när bebisar får uv så brukar dem titta med ultraljud och andra undersökningar för att se att allt är som det ska. Vår dotter hade uv när hon var tre månader, då blev vi inlagda och hon undersöktes grundligt. Det upptäcktes då att hon var född med en njure samt hade reflux. Det blev flera operationer och underhållande behandling med penicillin i nästan 3 år. Krya och lycka till. Vänligen P.

Svar: Glömde skriva att vi ska få kallelse till det. Tack att du informera :)
Elenor Bodin

Postat av: Susanne

Publicerad 2016-10-07 21:53:21

Älskade lilla barn🙏❤️

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-10-07 23:16:35

Stackars liten💜

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela