elenorsliv.blogg.se

Livet som trebarnsmamma till Billy samt enäggstvillingarna Bonnie och Bianca, som alla blev till genom IVF. Välkomna till oss!

Sövas

Publicerad 2017-06-19 22:22:57 i Bianca, Sjukdom,

Hej. 

Har inte uppdaterat på ett tag, jag har varit så trött och i helgen var vi hemma på permission och då ville jag bara umgås med familjen. Har inte haft så mycket mer att uppdatera heller. Men en liten uppdatering kan ni få. Förra veckan gjordes EEG en hel förmiddag. Läkarna hittade inget avvikande där. Hade möte med flera läkare var av en högt uppsatt professor inom neurologi, som sa att något är inte riktigt bra med Bianca, barn kan få oförklarliga kramper men inte 20 stycken på en timme. Vi kommer börja medicinera henne för epiliepsi och se om det hjälper, för det är inte alltid det syns på EEG, sen ska vi utesluta allt annat. 

 Det känns som vi har en lång resa framför oss, men som läkarna sa försök att leva ett så normalt liv som möjligt. 

 I morgon ska  Biancas sövas för att göra MR-röntgen och ryggmärgs prov. Hon har fått tid klockan 13.00 så hon ska vara fastande från 07.00. Kommer bli en lång dag. 

 Jag tycker att det har blivit lite bättre med kramperna dom senaste dagarna, sen hon började med medicinen. Hon har även fått akutmedicin som häver kramperna. Den ska vi ge om krampen håller i längre än 3 min eller om hon får sina krampskov (när hon får kramp på kramp) och det inte går att bryta. Så jag känner mig mycket tryggare. Nätterna tycker jag fortfarande är lite läskiga. 

 Vill tacka igen för allt stöd från alla. Det är ni som lyfter oss. Kärlek! 

 

 Bianca har fått låna en hjälm, imorgon ska hon få sin egna. 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-06-20 00:15:29

Hej,
Vill sända styrkekramar till dig. Jag har EP sedan 14 års åldern och jag har haft ett gott bra liv med medicinering. Anfall vart femte år, kanske kan trösta lite att höra💕 Jag är 45 år nu. Om det visar sig vata EP. Kram

Svar: Tack för stärkande ord ❤️
Elenor Bodin

Postat av: Cicci

Publicerad 2017-06-20 07:36:03

Varje inlägg tar tag i hjärtat och tårarna fyller ögonen. All styrka till er lilla tjej och till er. Håller tummarna för att de snart ska finna orsak och att ni blir av med detta. Lilla gumman. De är så starka de där små trots sin storlek. 💗💗💗

Svar: Tack❤️
Elenor Bodin

Postat av: Helena

Publicerad 2017-06-20 07:43:05

Alltså så söt hon är i den där hjälmen😍❤️ Hoppas allt går bra idag!! Tänker på er❤️ Styrkekramar

Svar: Tack fina du❤️
Elenor Bodin

Postat av: Emma

Publicerad 2017-06-20 15:05:39

Hon är så himla söt! Jag har epilepsi och har gjort EEG idag. Läkarna gör allt dom kan för att stoppa anfallen (om hon har epilepsi). Hoppas att allt går bra!

Svar: Tack ❤️
Elenor Bodin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela