elenorsliv.blogg.se

Livet som trebarnsmamma till Billy samt enäggstvillingarna Bonnie och Bianca, som alla blev till genom IVF. Välkomna till oss!

Skrytinlägg och viktminskning

Publicerad 2017-05-11 21:35:08 i Billy, BonnieochBianca, Viktnedgång,

Hallå.  

Varning för skrytinlägg! 

Här kommer ett inlägg från en krasslig Elenor. Snuvig som bara den och ikväll fick jag feber. 

 

Igår var vi på tvillingträff, vi var 8 föräldrar från 7 familjer, 6 tvillingpar och trillingar och en storebror så det var 15 barn. Helt galet med alla barn som kröp runt överallt, men så härligt att få träffa andra i samma situation. Tjejerna var helt slut efter (jag med för den delen) 

 

 Bianca på tvillingträff 

Efter träffen var det dags för mig att träna. Jag har köpt PT timmar hos Stephanie på crossfit Enköping. Nu jäklar ska mina extra 15 kg bort! Skriver här så ni kan hjälpa och peppa mig. En så länge är jag för feg för att skriva mina vikter och målvikter, men det kanske kommer senare. Men jag tänkte skriva här varje vecka hur mycket jag gått ner. Men framförallt ska jag träna för att må bra och få mer ork. Ska ta bort sockret från kosten också, eller 1 gång i veckan ska jag få unna mig något annars kommer jag inte orka i längden. Har klarat 1 vecka nu.

 

I somras fick Billy en Go-cart och nu har han äntligen fått börja träna lite. Han var så duktig. Mammas lilla kille som börjar bli stor. 

 

 Hur cool är han inte? 
 
 

Idag var vi på Bvc. Bonnie vägde 8500 gr och var 71,5cm lång och Bianca 8300gr och 71,5 cm lång. Det är så häftigt, dom har följt varandra i vikt och längd sedan dom låg i magen. Nu vet jag att sköterskorna säger så till nästan alla mammor men man blir lite mallig iallafall. Hon sa att dom var bland det sötaste hon hade sett och att dom redan klarade allt det motoriska och talet som en 10 månaders ska klara, då är dom bara 9 månader och 5 veckor för tidigt födda. Får man känna sig lite stolt eller är man töntig då?  

Sen var vi på utvecklingssamtal för Billy. Var lite nervöst innan, för han har haft lite problem och varit väldigt aktiv men det var bara positiva saker där. Han ligger före både i matte och med bokstäver. Förskolan tror att när han blir aktiv så är han uttråkad, han behöver då mer stimulans för hjärnan och svårare uppgifter. Så idag är jag så där löjligt stolt över mina barn. Någonting rätt som mamma måste jag ju ändå göra. Förlåt för lite skrytigt inlägg, säkert får alla föräldrar höra  detta, men det går extra rakt in i hjärtat eftersom vi har haft problem med Billy under åren. 

 Dessa tre, så stolt jag är över dem. 

Nu ska jag försöka sova och hoppas på att jag mår bättre imorgon.

Kommentarer

Postat av: Gittan

Publicerad 2017-07-01 20:37:40

Klart att man ska vara stolt över sina barn, dom är ju jättefina. Det är det bästa man har ju. Gittan.

Svar: Tack ❤️
Elenor Bodin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela