elenorsliv.blogg.se

Livet som trebarnsmamma till Billy samt enäggstvillingarna Bonnie och Bianca, som alla blev till genom IVF. Välkomna till oss!

Tid med Billy

Publicerad 2016-10-26 00:53:12 i Allmänt, Billy, BonnieochBianca, vardag,

 

Tack för alla superbra tips. Vad gulliga ni är som tar er tid att skriva. Här ska testas.
Idag var vi på Babymassage och man verkligen såg hur Bonnie och Bianca njöt. Det var en sådan mysig stund, längtar redan till nästa gång. Kommer ihåg att Billy också älskade massagen. Ikväll var jag på sista delen av HLR kursen. Vi fick lära oss att stoppa blödningar m.m.

Jag har haft lite dåligt samvete gentemot Billy sen tjejerna kom, känner att jag inte riktigt har hunnit med honom, så för några veckor sedan tog jag ett beslut. Jag vill alltid ha det städat och undanplockat i huset men kom fram till att istället för att gå och plocka och städa så tar jag den stunden med Billy istället, låt huset vara stökigt. Det är så lätt att glömma att göra saker med honom, för han är otroligt duktig på att leka själv. Han blir så lycklig när vi gör saker ihop, vi bakar, spelar spel, lägger pussel, går ut och går och bara pratar m.m. Jag försöker hitta på saker när tjejerna sover men ibland funkar inte det så då får dom vara med men jag ägnar ingen tid åt dem då.

För vad gör det att huset är lite stökigt när barnen är lyckliga.

 Tänk att han slår mig i memory varenda gång.
 
Fotograf: Billy
 
Här fick Bonnie vara med på ett hörn. Fotograf Billy 
 

Kommentarer

Postat av: Fröken Rödlök

Publicerad 2016-10-26 07:13:00

Det är viktigt att inte glömma något av barnen men jag tror att det kan vara lätt hänt när man har fått smått och man har ett hus att ta hand om. Jag kan inte uttala mig egentligen då jag inte har några barn själv, men fint att Billy ändå kan leka själv och så, när det behövs. Hade nog vart superjobbigt om han hade velat vara med dig hela tiden.

Psst ... Jag raggar lite röster för att vinna Månadens blogg hos Sofia - vore glad om du ville rösta!
Gör du det, tackar jag genom att länka dig i min blogg oavsett om jag vinner eller ej men glöm då inte att lämna en kommentar så jag vet det :) Sorry för detta sättet att ragga på! =) http://sofiawerlin.se/2016/october/manadens-blogg-rostning-2.html
Tack!!

Postat av: Mickan

Publicerad 2016-10-27 21:18:40

Helt rätt! Jag är lika med plock och städ. Men vi måste sänka våra krav. Vi är inte mer än månniskor! Tycker du tänker helt rätt som spenderar den tiden med B 😘

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela