elenorsliv.blogg.se

Livet som trebarnsmamma till Billy samt enäggstvillingarna Bonnie och Bianca, som alla blev till genom IVF. Välkomna till oss!

Skomakarens barn och första fotbollsträningen

Publicerad 2017-05-07 23:06:00 i Allmänt, Attvaratvillingmamma, Billy, BonnieochBianca, vardag,

 Igår var vi i Västerås för att fira barnens kusiner Loa och Lewin som fyllde 2 och 3 år. Himla mysigt kalas och barnen hade så kul. 
 Lewin
Loa
Bianca 
 
Kusinerna bus
 
 
 

På kvällen kom barnens gudmor och hade kvalitetstid med Billy. Dom två är så tajta. Maria är helt fantastisk.

 

 
 

 Bobby började bygga vårt uterum och när tjejerna äntligen somnade gick jag ut och hjälpte honom. Börjar bli lite jobbigt att lägga tjejerna när båda ställer sig upp hela tiden, om jag lägger ner en tjej och bäddar om henne och går till nästa så har den första rest sig, så håller det på så jag får gå mellan dom som en galning.  

 

 

 

Idag började vi dagen med Billys dans, snart har han uppvisning, ska bli så spännande att se. Det är helt underbart och häftigt att ha tvillingar, men allt blir lite krångligare. Där Billy dansar är det väldigt trångt att komma fram med vagnen, nästan omöjligt. Idag när jag var ensam med barnen och skulle lämna och hämta Billy kunde jag inte lämna tjejerna i bilen, dels satt båda och skrek och sen var det för varmt, så då var det bara att stoppa den ena tjejen i sele och ta den andra i famnen och sen hjälpa Billy och knyta skor. Samma visa när jag skulle hämta honom. Inte så konstigt att allt tar så lång tid. Efter dansen var vi på stan och åt en superlyxig lunch med några vänner.  

 

På kvällen hade Billy sin första fotbollsträning. Det är helt underbart att se dom små knattarna springa runt. Billy hade ett leende på läpparna hela tiden. På vägen hem hade jag en lycklig kille som pratade om träningen  på både ut och inandningen. 

 

 

 

Måste bara skryta lite om min underbara man också. Alla säger att jag har sådan tur som lever ihop med en duktig snickare, men jag brukar bara säga att det är som med skomakarens barn, händer inte så mycket här hemma. Men på 1,5 dag har han byggt färdigt taket på våran altan. Den kommer bli sååå stor och fin. Mer bilder kommer. 

 Oj höll nästan på att glömma skriva att Bianca har fått sin första tand, en vecka efter Bonnie. 

Nu ska jag ta min värkande mage och föröka sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela