elenorsliv.blogg.se

Livet som trebarnsmamma till Billy samt enäggstvillingarna Bonnie och Bianca, som alla blev till genom IVF. Välkomna till oss!

Att inte ha rätten att tycka sina barn är jobbiga

Publicerad 2016-10-18 01:20:30 i Allmänt, Billy, BonnieochBianca, IVF, vardag,

Hej.
Jag uppdaterar inte så mycket på helgerna, som ni kanske märker, försöker hålla på mindre med dator och Mobil då.
Skulle inte skrivit att jag hade snälla barn före helgen, för det har vänt. Billy har skött sig bra, men tjejerna har inte varit nöjda. Billy som bebis var väldigt lugn och nöjd med livet. Bonnie och Bianca är två tjejer som vet vad dom vill. När dom är vakna så duger inget förutom famnen, så jag kommer bli stark. Dom sover bäst i vagnen eller sina babyskydd, Nätterna har blivit sämre igen. Dom vill ha mat var 3:e timme sen tar det ca 1 timme att få dem att somna om, så det blir inte många timmars sammanhängande sömn.
Innan vi fick barn, när vi var inne i IVF karusellen förstod jag inte hur föräldrar kunde klaga på sina barn, hur jobbigt det var m.m. Dom skulle vara glada att dom hade barn. Det har jag fått äta upp lite nu. När jag nu känner mig, trött, arg och sliten och någon frågar hur det är så kan jag inte klaga. Jag vågar knappt erkänna för mig själv att jag tycker det är tungt. Jag måste vara tacksam och får inte tycka att mina barn ibland är pain in the ase. Missförstå mig rätt ingen är så tacksam som jag men det är en jobbig känsla att inte kunna vara irriterad eller trött på sina barn utan att tyngas av dåligt samvete.

 Dom är söta när dom sover

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2016-10-18 06:01:28

Ellen, alla föräldrar, oavsett hur man har fått sina barn- - IVF, adoption, insemination eller naturligt - tycker att ens barn är skitjobbiga ibland. Om man inte har dalarna har man heller inga toppar. En riktig klyscha, men så är det. Tillåt dig det. Kram

Svar: Tack moster ❤️
Elenor Bodin

Postat av: Susanne

Publicerad 2016-10-18 07:19:41

Älskade du❤️Du är fantastisk, lugn & världens bästa mamma till dina barn!
Stoor kram, ses imorgon😘

Svar: Tack ❤️
Elenor Bodin

Postat av: Camilla3614.vimedbarn.se

Publicerad 2016-10-18 12:39:48

Hej :) Hittade dig via din Instagram, jag har också haft svårt att förstå att livet faktiskt kunde bli så här med barn ibland. Längtat efter barn i större delen av mitt liv. Nu har jag två med 1,3 års skillnad, armarna är aldrig fria, stressen över att behaga dom och i sitt tröttaste jag kunna njuta. Det är fasen inte lätt men det viktiga att veta, att de är normalt att känna! Klart vi blir trötta och irriterade, men det är ju för att vi gör allt för våra barn, det viktigaaste vi har :) men jädrans ja vilken pain in the Ass dom små liven kan vara och för dig som har två i precis samma ålder, ni tvillingmammor är grymma!

Svar: Tack ❤️
Elenor Bodin

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-10-18 15:03:17

Hej mina tvilling tjejer är 6 år och än idag är det strul på nätterna då båda vandrar till oss..drar i täcken. .pratar i sömnen m.m 😊Man är inte mer än människa..hur mycket man än älskar sina ungar så blir man less ibland.💟

Svar: ❤️
Elenor Bodin

Postat av: Anna

Publicerad 2016-10-20 14:11:14

Vi får alla klaga - även du & jag!

Svar: ❤️
Elenor Bodin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela