elenorsliv.blogg.se

Livet som trebarnsmamma till Billy samt enäggstvillingarna Bonnie och Bianca, som alla blev till genom IVF. Välkomna till oss!

Att vara tvillingmamma

Publicerad 2017-05-14 23:20:00 i Attvaratvillingmamma, BonnieochBianca,

 

Att få vara mamma till tvillingar är en fantastisk gåva. Det är inte många som får uppleva det. Det är också väldigt slitsamt och allt tar dubbelt så lång tid. Just nu har tjejerna kommit in en fas där dom bryter ihop så fort jag går utom synhåll, och det gör ju allt väldigt komplicerat, jag orkar ju inte gå och bära runt på båda. T.ex när man ska åka iväg någonstans med bilen, medan jag går och sätter i den ena i bilen så skriker den andra i full panik och tror hon blir lämnad och när jag hämtar henne börjar hon i bilen att skrika, man känner sig aldrig tillräcklig. Alltid har man dåligt samvete. Och det här med att ha två barn som får tänder samtidigt.😓

Det blir inte alls samma kvalitetstid som med bara ett barn, det är mycket mer arbete och logistik. Tyvärr tycker jag det märks på tjejerna, dom är inte alls lika gosiga som Billy var i den åldern och vill aldrig sova nära mig. Men alla fördelar övervinner det jobbiga, för tänk er, jag har två bebisar om ler mot mig för första gången, två som säger mamma. Att se hur dom ler mot varandra och alltid vill vara nära, dom dras till varandra, hur dom söker varandras  händer, se hur kärleken mellan dom växer sig starkare dag för dag. Jag är så lycklig att just jag blev utvald till att få bli tvillingmamma.

Gillade att vara nära redan från början.
 
 Two babies to Love ~ Two gifts from above 
 
 
 
Alltid hand i hand
 
 

Kommentarer

Postat av: Caroline

Publicerad 2017-05-14 23:32:27

Så söta. :) vilken fin gåva du fått med tvillingar.

Svar: Tack ❤️
Elenor Bodin

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-05-15 09:07:34

Har också enäggsflickor födda i augusti. Men våra är så vilda och sliter varandra i håret och biter & knuffar varandra. Skönt att dina vill vara nära varandra och mysa, det är ju så dom flesta gör tror jag :)

Svar: Mina bråkar också, framför allt Bonnie som ska klättra över Bianca hela tiden och dra henne i håret 🙈
Elenor Bodin

Postat av: Erika Palmqvist

Publicerad 2017-05-19 09:50:58

Åh så underbart! Jag har alltid önskat mig tvillingar 😊

Svar: Det är häftigt ❤️
Elenor Bodin

Postat av: Martina

Publicerad 2017-05-19 11:07:30

Har två tjejer som just blivit 2år. Det går inte riktigt att få andra att förstå hur slitigt det kan vara att ha tvillingar. Det svåraste för mig har varit att inte känna att jag räcker till.
Jag upplever att många tror mycket om tvillingar.. som att det är synkade från födseln och att det är villiga att dela bara för att de delade livmoder och föddes samtidigt. Så är ju inte riktigt fallet.
Just nu är det mycket bråk och tävling mellan dem.
Men det är ju samtidigt galet häftigt att få uppleva detta med tvillingar! Det går heller inte riktigt att beskriva. Hur de ville ligga nära varandra hela tiden när de var nyfödda och de tar hand om varandra nu när de är större. Det är också kul se att två små som är så lika utseendemässigt och som har samma förutsättningar ändå är så olika personligheter.

Svar: Så bra du förklarade hur det är med tvillingar ❤️
Elenor Bodin

Postat av: Hanna Karlsson

Publicerad 2017-05-19 15:41:01

Åh, vilka ljuvliga bilder på tvillingarna!

Svar: Tack ❤️
Elenor Bodin

Postat av: carro

Publicerad 2017-05-19 19:36:46

Men så söta! :D

Svar: Tack❤️
Elenor Bodin

Postat av: carnivora.blogg.se

Publicerad 2017-05-19 20:21:39

Häftigt med enäggstvillingar! Jag fick 2 äggs tvillingar 2012 flicka pojke sedan en ensam flicka 2014 sen tvåäggs 2016 flicka pojke.. jag kände att det var tufft med första kullen.. nuvär man mer en robot som försöker ösa in kärlek lite här och där.. fantastiskt med tvilligar! Och de har alltid varandra! Lycka till på er resa! Kram

Svar: Åh herregud vilken supermamma du måste vara❤️
Elenor Bodin

Postat av: sandra

Publicerad 2017-05-19 21:45:40

ååå så underbart!!

Svar: Ja nästan jämt 😉❤️
Elenor Bodin

Postat av: kerstin ehrenholm

Publicerad 2017-05-20 20:36:25

så söta dubbel lycka Ta hand om er

Svar: Tack ❤️
Elenor Bodin

Postat av: JUNITJEJ

Publicerad 2017-05-20 20:38:01

Vilka fantastiskt söta bilder!

Svar: Tack❤️
Elenor Bodin

Postat av: Amanda Jona [FOTOGRAF]

Publicerad 2017-05-21 08:42:28

Åh, så himla fint inlägg!

Postat av: Amanda Jona [FOTOGRAF]

Publicerad 2017-05-21 08:42:28

Åh, så himla fint inlägg!

Svar: Tack❤️
Elenor Bodin

Postat av: Anita

Publicerad 2017-05-22 10:54:25

Kan bara hålla med. Mina tvillingflickor fyller 37 nästa vecka men jag minns absolut känslan av lycka och förundran som fyllde en då och den håller i sig :)

Postat av: Liv Ringström

Publicerad 2017-05-22 12:08:44

Men alltså så jäkla söta! Och så bra skrivet!

Postat av: Mamma bläckfisk

Publicerad 2017-05-22 18:58:50

Jag känner verkligen igen mig i det du skriver. Jag har trillingar och hade redan ett barn som var två år när trillingarna föddes, och jag är dessutom ensamstående med dem. Jag känner mig verkligen otillräcklig. Jag saknar också den där kvalitetstiden (myset) som jag upplevde när jag bara hade ett barn men som nu så sällan hinns med. Trillingarnas bebistid (de är tre och ett halvt nu) försvann förbi i ett töcken av sömnbrist och löpande band omvårdnad (jag bytte ca 20-25 blöjor om dygnet första sex månaderna)och det kändes som om jag bara hann med allt det som är tråkigt och jobbigt men aldrig det som är mysigt med bebistiden. Men nu, när de är lite större, blir fördelarna med att ha multiplar att bli mer och mer synliga. Mitt mammahjärtat svämmar över flera gånger dagligen när jag ser hur mycket positivt de får från varandra (även om de bråkar mycket också).

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-05-23 14:07:26

Så himla söta❤️

Postat av: Pia

Publicerad 2017-05-23 20:37:38

Fick mina tvillingar för 19 år sedan men minns tiden mycket väl. Känslan av att aldrig riktigt räcka till, men också den dubbla glädjen.

Postat av: Rebecka Lindström

Publicerad 2017-05-24 11:50:08

vilka godingar!

Postat av: Christina

Publicerad 2017-05-24 13:50:08

Fantastiskt fina, och jag förstår hur svårt det måste vara! Tyckte det var mycket med 1 barn...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela