elenorsliv.blogg.se

Livet som trebarnsmamma till Billy samt enäggstvillingarna Bonnie och Bianca, som alla blev till genom IVF. Välkomna till oss!

Tacksam

Publicerad 2015-12-22 21:54:47 i Allmänt, Billy, IVF, längtan efter ett barn, syskonförsök2,

Hej på er =)
Nu har jag inte skrivit på några dagar igen,först var Billy sjuk i feber och sen fick jag magsjuka men nu är vi friska igen och hoppas verkligen det håller i sig så vi får vara pigga över jul.
 
Nu börjar det dra ihop sig både för jul och test. Konstigt, för en månad sen ville jag inget hellre än att mensen skulle komma och nu har jag ont i magen varje gång jag går på toa att den ska ha kommit. Har inte bestämt mig för när jag ska testa, är så rädd att hela julen ska bli förstörd.
 
En sak som är positiv med allt detta det är och som har varit ända sen Billy har varit liten är att jag tar mig så mycket tid med honom och låter han vara med överallt. Har mer tålamod. T.ex man kommer hem trött stressad och hungrig och ska ställa sig och laga mat så vill Billy alltid vara med och det tar hundra gånger längre tid och det skulle vara så lättare att sätta på en film åt honom, då tar jag ett djupt andetag och tänker att jag kanske inte får några mer barn som vill vara med och hjälpa mig i köket och om några år kommer Billy springa för livet när jag ber om hjälp. Och på nätterna vill han alltid komma över och ligga på min arm, det är det mysigaste som finns ibland kan jag ligga vaken och vänta och lyssna efter hans fotsteg, jag tror att om 10 år kommer han inte vilja ligga på mammas arm längre. Det är bara några exempel finns massa mer men jag tror ni förstår vad jag menar. Det går inte en dag jag tittar på Billy och känner mig tacksam och lycklig över honom. spelar ingen roll hur arg jag varit på honom. Utan Billy skulle denna period vara hemsk.
 
Jag måste få visa er en sådan fin text jag hitta och då känner jag mig ännu mera tacksam.
 
Hej Tomten! 🎅🏽
Tänkte jag skulle vara ute i god tid. Alla andra år verkar min önskan ha kommit bort.
Till julen 2018 önskar jag mig inga direkta presenter. Sådana som är inslagna i paket.🎁
Det jag önskar mig är ett snett och vint pepparkakshus som är dekorerat oerhört rörigt.
En julgran med pynt på en sida. Där ingen glaskula längre får plats. Pyntet önskar jag är gjort på ett dagis i närheten eller på vårt köksbord.
Jag önskar också att jag fått se ett luciatåg med massor av söta tomtar, stjärngossar massor av lucior och ingen tärna.
Önskar också att jag fått bli irriterad på att samma julsång sjungits härhemma sjuttioelva gånger.
Önskar faktiskt också en ond fot av kvarglömda lego på vardagsrumsgolvet. Det vore snällt.
Jag lovar tomten, får jag detta. Behöver jag inga presenter mer. Då har jag fått den största gåvan och kommer inte terrorisera dig mer.
 
Om detta nu skulle gå åt skogen så skulle jag bryta ihop, men jag skulle resa mig som jag gjort så många gånger förr, Jag har ett barn som inte ska behöva trösta sin mamma, jag har ett barn som ska få en rolig jul, jag har ett barn som kan reta mig till bristningsgränsen, jag har ett barn som slänger leksaker överallt, jag har ett barn som hänger alla kulor i granen på samma ställe, jag har ett barn som kommer med ett halsband han gjort till mig med bara fyra pärlor för han inte orkade göra mer, jag har ett barn som vägrar lämna min sida när jag ligger sjuk, jag har ett barn som jag älskar till månen och tillbaka och det är så många som inte får uppleva det och det skär i mitt hjärta...
 
 <3Mamma och Billy<3
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Syrran

Publicerad 2015-12-22 22:04:32

Vad fint skrivet!! Han är allt ett mirakel lilla Billy❤️ Kram

Svar: Tack <3
Elenor Bodin

Postat av: camilla

Publicerad 2015-12-23 09:05:40

❤❤❤ Ja jag känner mej oxå så otroligt tacksam att jag har Linus hade jag inte haft honom hade jag nog inte klarat av att resa mej igen efter allt som hänt i år trotts att han retar gallfeber på mej/oss nästan hela dagarna :P god jul på er 😙 kramar

Svar: Ja det är tur vi har våra små galna killar ❤️ God jul fina du så syns vi nått efter.
Elenor Bodin

Postat av: Anna Bodin

Publicerad 2015-12-26 13:23:41

Älskade barn och barnbarn. Jag blev tårögd när jag läste detta❤️

Svar: Tack finaste mamma ❤️
Elenor Bodin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela