elenorsliv.blogg.se

Livet som trebarnsmamma till Billy samt enäggstvillingarna Bonnie och Bianca, som alla blev till genom IVF. Välkomna till oss!

Dag 5 med Menopur.

Publicerad 2015-11-30 11:48:16 i Allmänt, IVF, hormoner, längtan efter ett barn, syskonförsök2,

Skulle inte ha skrivit nått om att jag inte fått några biverkningar. Vaknade med värk i magen och haft sådana svettvallningar nu på förmiddagen, men men det är sånt man får ta.
 
Ska berätta lite om sprutorna jag tar.
Den första sprutan jag tar heter Menopur, där blandar man vätskan med en tablett. Den började jag ta på mensens andra dag.
Menopur innehåller två hormoner som kallas follikelstimulerande hormon (FSH) och luteiniserande hormon (LH). FSH och LH är naturliga hormon som produceras av både män och kvinnor. De hjälper reproduktionsorganen att fungera normalt. FSH och LH i Menopur är utvunnet från urin från kvinnor i övergångsåldern (menopaus). Det aktiva innehållsämnet är högrenat och kallas då menotropin. Menopur stimulerar mina äggstockar att producera mer äggblåsor. Jag tar 225 IE och sprutar mig i nedre delen av magen. Jag måste ta det samma tid varje kväll.
 
Här är alla mediciner och hormoner jag tar.
 
 Ser ut som en knarkarkvart här hemma. (Jag rengör spisen noga efter med desinfektion men måste vara där, det är bäst lyse vid spisen så jag ser vad jag gör)
 
 
Det är tur man har lite fett att ta av.
 
Ikväll ska jag börja med spruta nr 2 som heter Orgalutran, så den tänkte jag berätta lite mer om imorgon. 
 
Hoppas ni få en trevlig måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela