elenorsliv.blogg.se

Livet som trebarnsmamma till Billy samt enäggstvillingarna Bonnie och Bianca, som alla blev till genom IVF. Välkomna till oss!

När det brister

Publicerad 2016-09-18 23:26:00 i Allmänt, BonnieochBianca, vardag,

Ibland orkar man inte,  ikväll var en sådan kväll när allt brast. När jag skulle lägga Billy så var vi alla på relativt bra humör, sen hände det nått, oklart vad men Billy fick utbrott och började skrika, sparka  och slå mig, tjejerna skrek för fullt och då brast det för mig efter 2 månader med alldeles för lite sömn. Jag tog tag i honom och skrek åt han "nu får du fy fan ge dig!" Rakt i hans ansikte. Usch vilken mamma gör så? Har aldrig någonsin känt mig som en sämre mamma än då. Så misslyckad, jag ska ju vara den mogna, den trygga, den som visar vägen. Tjejerna låg i sängen och skrek, jag satt i ett hörn och grät och Billy i ett annat hörn och grät. Jag kände att jag bara ville ta bilen och åka långt, långt bort. Tillslut satt vi oss och kramades och bad varandra om förlåtelse.
 
Jag känner ofta att jag inte har rätt att klaga eller vara irriterad på mina barn eftersom jag längtat och kämpat så.
 
Aja imorgon är ny vecka med nya möjligheter och då ska den här otränade mamman börja på mamma crossfit. Önska mig lycka till och ursäkta för deppinlägg.  
 

Kommentarer

Postat av: C

Publicerad 2016-09-19 08:10:48

Det är lustigt det där för när jag läser ditt inlägg så tänker jag att du inte alls är en dålig mamma, du är bara människa och ibland brister det. Men testa att fråga mig vad jag tycker om mig själv när jag får en liknande reaktion mot min son och jag är inte lika snäll. Det är nog så att man alltid är hårdare mot sig själv när det kommer till föräldrarollen. Jag tycker oavsett att du är GRYM som tar hand om ett litet barn och två bebisar på samma gång och ibland brister det men det får kanske vara okej? Mammor får också visa känslor, även ilska.

Postat av: Anna

Publicerad 2016-09-20 19:44:42

All styrka till dig!! Kram!!

Postat av: Susanne

Publicerad 2016-09-21 18:59:31

Stoor kram❤️🙏
Du är grym!

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-10-07 20:59:00

Ojoj, D va jag känner igen mig. Vi har trillingar och i förrgår brast det för mig. Dom har varit så svåra med maten länge och efter 3 månader med lite sömn så kan vem som helst bli galen...

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-10-07 20:59:01

Ojoj, D va jag känner igen mig. Vi har trillingar och i förrgår brast det för mig. Dom har varit så svåra med maten länge och efter 3 månader med lite sömn så kan vem som helst bli galen...

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-10-08 12:52:49

Det som gör dig till den bästa mamman är att ni visar känslor till varandra, och ger trygghet att kunna gråta, kramas och förlåta. Att vara förebild för nån annan är att visa att man kan göra "fel" (vilket jag inte tycker att du gjorde,en normal reaktion) för att sen kunna be om ursäkt. All värme och kärlek! Du är så mycket bättre än du tror!! ❤

Postat av: Thess

Publicerad 2016-10-14 10:26:11

Jag tycker du är stark som är ärlig! Livet med små barn, flera dessutom, är inte lätt alla dagar. Kämpa på, du är den bästa mamman de kan ha! Kram

Svar: Tack ❤️
Elenor Bodin

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-02-02 22:14:30

Alla får tycka att det är jobbigt ibland oavsett hur vägen dit sett ut. Det har inget med saken att göra!

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-02-02 22:14:32

Alla får tycka att det är jobbigt ibland oavsett hur vägen dit sett ut. Det har inget med saken att göra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela