elenorsliv.blogg.se

Livet som trebarnsmamma till Billy samt enäggstvillingarna Bonnie och Bianca, som alla blev till genom IVF. Välkomna till oss!

Spyor i håret, akuten och affärsmiddag

Publicerad 2016-09-14 15:49:00 i Allmänt, Billy, BonnieochBianca, vardag,

Hej på er. 
Igår hade jag ett smått stressigt dygn. Började redan på natten. Bianca hade magknip så det hade inte blivit många minuters sömn. Runt fyra fick jag henne äntligen att sova på min mage. Jag hann precis somna till när hon började kräkas sjukt mycket, jag kände hur det rann längst med nacken och ner till håret på mig. Två alternativ fanns,  antingen att gå upp och duscha och bädda rent i sängen eller torka av spyorna med en kräkduk, vända på kudden och somna om. Ni kan ju gissa vad jag gjorde. Kunde ju inte gå upp och duscha när ungen äntligen sov.
Denna stämmer ju bara så bra. Håller ni inte med? 
 
 Bädda rent på morgonen iallafall
 
Dagen löpte på smärtfritt, vi skulle ha en liten affärsmiddag här hemma på kvällen, så jag höll på att fixa lite smått till det. 45 min innan gästerna skulle komma så gick jag upp på övervåningen för att hänga tvätt när jag hörde Billy börja gallskrika, jag sprang ner och såg att han blödde väldigt mycket från ansiktet. Jag fick lite smått panik eftersom jag inte såg vad som hade hänt och bara massa blod. Jag försökte hålla mig lugn så inte han skulle bli rädd. När jag kom fram såg jag att han "bara" hade spräckt ögonbrynet. Han hade sprungit in i diskbänken. Tjejerna skrek, Billy skrek och jag fick inte tag på Bobby. Så jag tog barnen och åkte till akuten där en kompis mötte mig och tog tjejerna så jag bara kunde få ta hand om Billy.
När det hade slutat blöda så såg man att det inte var så djupt. Fick tag i Bobby så han fick ta hand om sina gäster. Blir inte alltid som man planerat.  På akuten gick det fort var där max en timme. Dem tejpa ihop honom sen fick vi åka hem med en glad och nöjd Billy. Vi hann till och med att äta lite med gästerna.    
Inte så stort, men oj vad det blödde
 
 En stolt Billy
 
Tur vi hann hem till detta.
 
Idag har varit en toppen dag. Min syster och några kompisar har varit här, så vi åt gott och tog en härlig promenad. Nu ska jag baka chokladbollar med Billy sen kommer min farmor hit med mat, lyxigt va?
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mickan

Publicerad 2016-09-14 17:57:46

Sån tur att du hade någon som kunde möta dig och hjälpa till! Sånna vänner är guld! ❤️
Tänk va han skrämde dig 😬

Postat av: Helena

Publicerad 2016-09-14 21:39:51

Tack för idag😘

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela