elenorsliv.blogg.se

Livet som trebarnsmamma till Billy samt enäggstvillingarna Bonnie och Bianca, som alla blev till genom IVF. Välkomna till oss!

Bajs

Publicerad 2017-07-07 00:29:36 i Allmänt, Attvaratvillingmamma, Billy, BonnieochBianca, Sjukdom,

Imorse var vi till akademiska igen men idag var det en snabbis, tog lite blodprov. Åsa och Linnea följde med för att hjälpa mig med de andra barnen. Duktiga Bianca börjar bli så van, hon skrek ens inte när sköterskan stack henne. Nu ska de kolla hennes levervärden och koncentratet i hennes blod så hon inte får för mycket medicin så det kan finnas utrymme att höja den.

Idag fick hon ett anfall, men det var det första på två dagar. 

Efter åkte vi till en lekpark, åt lunch sen storhandla jag. 

 
 
 
 
 
 

Ursäkta men nu kommer jag skriva om bajs, mycket bajs, så om du inte vill läsa om det så kan du sluta nu. Det var vidrigt. Ibland kan man tänka att oj vad lätt det hade varit om det bara var en och nu tänkte jag så. Jag själv gick på toaletten och hade dörren öppen för att kunna se och höra tjejerna, dom hade bara blöjor på sig och kryper in i köket sen kommer Bonnie tillbaka och jag ser att hon har något konstigt i ansiktet och på hela sidan. Jag lyfter upp henne för att se vad det är, upptäcker att det är bajs, men hon har inte bajsat, går för att leta rätt på den skyldiga och splasch jag trampar i bajs och lite längre fram sitter Bianca och i en hög och leker med den. Hon har lyckats dra sv sig blöjan och det var bajs i hela köket, hela henne, min fot och Bonnie. Vad skulle jag ta först lixom? Så jag tog båda under armen och hoppa upp för trappan på ett ben (nästan) och ställde oss i duschen jag med kläderna på. Sen fick jag sanera köket med två gallskrikande ungar som jag fick stänga in i vardagsrummet. Idag har dom även hunnit med att riva ner två blommor och käkat jord, käkat ett halvt kvitto, rivet ner alla skor från hyllan 5 gånger med mycket mera. När man lyft bort en unge från "faran" och hämtar nästa, då kryper den första tillbaka och så håller det på. Orkar inte skriva mer vad dom gjort, skulle bli en hel roman. Hade varit betydligt enklare om det bara varit en, men hälften att älska. Tur att Billy boy varit så duktig idag han kan leka själv i timmar.

 
Försök till syskonkort. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela