elenorsliv.blogg.se

Livet som trebarnsmamma till Billy samt enäggstvillingarna Bonnie och Bianca, som alla blev till genom IVF. Välkomna till oss!

Kommer aldrig vänja mig.

Publicerad 2017-07-02 23:02:57 i Semester, Sjukdom,

En helg till vi bara ägnat åt familjen. Inget ont som inte har något gått med sig. Tror Bobby fått sig en liten tankeställare sedan Bianca blev sjuk. Annars jobbar han nästan 7 dagar i veckan, men nu har han varit ledig flera helger i rad och bara varit med oss. Man märker hur mycket barnen uppskattar det, jag med.

Ett måste för att Bobby ska kunna vara ledig och koppla av är att åka hemifrån så i helgen tog vi husvagnen till Öregrund. Så fint det är där. Vi badade, promenerade, åkte till Gräsö för att spela minigolf och hade det superbra. På kvällarna la vi tjejerna så satt jag, Billy och Bobby i förtältet med tända ljus och gasolvärmare, så det blev så varm och skönt, och spelade Skippo. Vi njöt för fullt. Tycker vi alla har blivit bättre på att ta vara på de bra stunderna.

I fredags när jag höll på att packa, satt Bianca i gåstolen och började krampa så hon skaka. Jag försökte bryta den men lyckades inte, när det gått en stund, kändes som en evighet, sprang jag och hämtade akutmedicinen men när jag tillbaka hade den släppt. Usch, kommer nog aldrig vänja mig med att se henne krampa, så läskigt när hon få de där ordentliga. Annars har det bara varit några små under helgen, ibland ser det bara ut som hon sträcker sig, men man ser hur hon försvinner på ögonen.

Något roligt är att Bonnie kan stå själv nu. Dröjer nog inte alltför länge innan hon tar några steg.

 
 
 
Bianca 
 
Bonnie 
Ger pappa lite tips. 
 
 
 
Sover till och med lika.
 
 
Tacksam varje sekund att jag har dem här fyra i mitt liv. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela