elenorsliv.blogg.se

Livet som trebarnsmamma till Billy samt enäggstvillingarna Bonnie och Bianca, som alla blev till genom IVF. Välkomna till oss!

Äntligen en plan

Publicerad 2017-06-12 22:17:00 i Bianca, Sjukdom,

Hej. 

Hon kämpar på här vår lilla krigare. Inatt vaknade jag av att Bianca hade en kramp och att maskinen pep, hennes puls hade gått ner till 80. Personalen kom men sa att det inte var någon fara, så får lita på dem, men fy så tungt det var

 

Dagen var riktigt bra, några små kramper vid frukosten, sen INGENTING fram till halv fem då det kom flera stycken, Stackarn var så slut så hon somna i min famn efter det.

 Hon sover mycket mer om dagarna nu. 

 

Tre läkare var in här på ronden idag och nu äntligen verkar dom lagt upp en plan. Imorgon blir det långregistrering  med EEG. Beroende vad det visar kanske vi kan få åka hem på permission på onsdag. Sen vill dom söva henne och göra MR röntgen och ryggmärgsprov om några dagar 😢 Arbetsterapeuten var här och mätte Biancas huvud, imorgon ska hon få en riktig hjälm.

 

Idag har vi haft mycket besök. Först kom min bror Pelle och åt lunch med oss. Sen kom Susanne, Amanda, Lily, lilla Line, Åsa, Linnea, Billy och Bonnie. Och på kvällen mamma och pappa. Verkligen skönt att det kommer folk då går dagarna lite fortare och man slipper tänka och skönt för Bianca för hon har nog tröttnat på mig. 

 Bianca med morbror. Alltid glad min lilla krigare. 
 
Billy och Lily 
 
Jag hämtade styrka från lilla Line. 
 
Bianca blev så stor mot Line
 
För er gör jag ALLT
 
Bianca och morfar 
 
Tur man kan ringa och säga god natt till syrran.

Känns jobbigt att vara ifrån de andra barnen så mycket, speciellt Bonnie för Billy förstår varför mamma är borta, men det gör ju inte Bonnie.

Nu ska jag försöka sova, blir en lång dag imorgon. God natt gott folk.

Kommentarer

Postat av: Susanne

Publicerad 2017-06-12 22:53:28

Älskade ni❤️
Tack för att vi fick komma och träffa er idag😘

Postat av: Susanne

Publicerad 2017-06-12 22:53:39

Älskade ni❤️
Tack för att vi fick komma och träffa er idag😘

Svar: Tack att ni kom❤️ Ni är underbara😍
Elenor Bodin

Postat av: Susanne

Publicerad 2017-06-12 22:54:33

Älskade ni❤️
Tack för att vi fick komma och träffa er idag😘

Postat av: Susanne

Publicerad 2017-06-12 22:55:17

Oj🙈🙈🙈

Postat av: Charlotte

Publicerad 2017-06-15 22:24:22

Hej! Hittade till din blogg via instagram. Min son fick också krampanfall. Några dagar före hans ettårsdag. Sen var vi en del vändor till sjukhuset där vi var inlagda för att sedan få åka hem då de inte hittade något för att sedan behöva åka tillbaka när anfallen ökade. De tog massa blodprover, långtids EEG, ryggmärgsprov och magnetröntgen. De hittade en liten förändring i hjärnan som de trodde var ofarlig och skulle växa bort. Några mån efter hans första anfall fick han ett stort riktigt anfall. Ryckte i hela kroppen, ögonen rullade bakåt och han blev blå, värsta jag har varit med om. Vi gav honom stesolid och ringde ambulans. Låg inne på sjukhus några dagar och de beslutade att han skulle börja medicineras. Han åt medicinen och var krampfri i ungefär två år sedan fasade vi ut medicinen. Han är idag sju år och helt frisk. Idag har man nästan glömt hur fruktansvärd den där tiden var, maktlösheten, ovissheten och rädslan. Hur livet stannar upp och det enda man tänker på är att ens barn ska bli frisk igen. Förstår hur det känns och hoppas att ni får svar och att hon blir frisk snart❤

Svar: Tack för att du tar dig tid att skriva, låter liknande som vår historia ❤️
Elenor Bodin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela