elenorsliv.blogg.se

Livet som trebarnsmamma till Billy samt enäggstvillingarna Bonnie och Bianca, som alla blev till genom IVF. Välkomna till oss!

Uppdatering

Publicerad 2017-06-11 22:44:00 i Bianca, Sjukdom,

Vi är kvar på sjukhuset. Jag känner mig lite lugnare idag. I början var jag så orolig för att kramperna eskalerade så snabbt och ingen visste vart dem skulle sluta. Nu har dem varit på samma nivå några dagar. Skitjobbigt att se när de kommer och jag gråter med lilla B efter varje kramp. Hon blir trött, men efter ett tag blir hon samma glada spralliga lilla tjej. Det är så skönt, för det skulle vara jobbigt att se henne dålig hela tiden. Sen känner jag mig så otroligt lättad, för dem har UTESLUTIT hjärntumör. Jag grät många glädjetårar då kan jag säga. 

 

Det har varit två riktigt läskiga kramper det senaste dygnet. En var sent igår kväll, jag hade just somnat, vaknade av ett konstigt ljud, då låg hon och krampa. Personalen kopplade då upp henne så de kunde se om det skulle komma fler kramper, men hon sov lugnt hela natten, inte jag. 

Sen var det i eftermiddags, då var det en riktig lång kramp så hon började kippa efter luft. Jag blev riktigt rädd. Sjuksköterskan har nu kopplat in alla saker fall hon skulle behöva andningshjälp. Känns så tryggt att jag är på rätt ställe. 

Ikväll kom Bonnie och Åsa hit och min mormor & morfar som varit så oroliga. 

Jag lekte och gosa massor med Bonnie. Tror ni hon kommer ta skada att hon är ifrån sin mamma så mycket? Vet att jag kommer det iallafall.

Glada trollunge
 
Vi har fått låna en vagn, Bianca får inte lämna avdelningen, men vi gick några varv runt den för att få tiden att gå. 
Bonnie provar syrrans säng. 

Kommentarer

Postat av: Susanne

Publicerad 2017-06-12 06:58:38

Älskade barn❤️Såå skönt att höra, förstår din lättnad🙏❤️ Tänker på er, hör av dig sen om ni får komma hem annars kommer vi och hälsar på er senare idag❤️❤️❤️

Svar: ❤️❤️
Elenor Bodin

Postat av: Saga

Publicerad 2017-06-12 11:31:44

Vilka söta bilder<3

Svar: Tack ❤️
Elenor Bodin

Postat av: Helena

Publicerad 2017-06-12 12:52:30

Skulle så gärna vilka göra något för er❤️ Känner mig maktlös😢

Svar: Räcker med att ni kommer hem ❤️
Elenor Bodin

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-06-12 13:09:16

Tänker på er❤ hoppas läkarna kommer underfund med vad det är hon råkat ut för.

Svar: Tack ❤️
Elenor Bodin

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-06-12 19:25:28

Hittade hit av en slump. Är väldigt ledsen över vad som hänt din fina dotter! Har en kompis vars dotter drabbades av liknande symptom som din dotter. Det visade sig vara en sjukdom som heter Dravets syndrom. Den är väldigt ovanlig så kanske inte det första man tänker på. Hoppas allt går bra och att hon blir frisk snart!

Svar: Tack ❤️ Ska kolla upp det.
Elenor Bodin

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-06-14 04:58:04

Du/ni ger era barn så mycket tid och jag är helt övertygad om att ingen av dem tar skada av situationen. De är älskade där de är och får den kärlek och omsorg de behöver. Klart att de saknar varandra och den föräldern som inte är på plats men det är inte skadligt att sakna någon det är ju övergående. Det kommer bli bra låt det ta den tid som behövs för att få kontroll och ev rätt medesinering. Ni kommer klara detta. Ta vara på de mysiga stunder ni får tillsammans bara ni två för det kommer inte bli av när ni kommer hem. Då är det två till som vill ha din tid . Kramkram

Svar: Tack för fina ord❤️
Elenor Bodin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela