elenorsliv.blogg.se

Livet som trebarnsmamma till Billy samt enäggstvillingarna Bonnie och Bianca, som alla blev till genom IVF. Välkomna till oss!

Bara en bebis

Publicerad 2017-05-05 22:39:32 i Allmänt, Billy, BonnieochBianca, vardag,

Snälla sommarvärme stanna. Allt känns så mycket lättare. 

 

Ingen är mer tacksam än jag över mina fina barn, men idag fick jag den tanken att vad lätt det hade varit med bara en bebis. 🙈 Jag brukar aldrig vila på dagarna, men i förmiddags hade jag en sådan fruktansvärd huvudvärk så jag kände att jag måste få vila en stund. Ni vet känslan när man är så trött och har så ont att man bara längtar efter att få sluta ögonen en stund och man har ställt in sig på att få sova. Jag var en dålig mamma och gav Billy min mobil, allt för att få sluta ögonen en sekund och la ner tjejerna i sina sängar. Bianca somna direkt men Bonnie skrek och höll på att ställa sig upp i sängen och vägra sova. Efter 45 min somna hon och jag fick äntligen krypa ner i sängen och sluta ögonen och då vakna Bianca. Då tänkte jag att hade det bara varit en hade jag fått sova i 45 min iallafall 🙈 Fick ta lite Ipren så gick det värsta över. 

 

Efter lunch tog jag barnen och åkte till Grillby för att handla lite och då passa jag på att ta med lite picknick och gå till en lekpark. 

 
 

 

 
 

På kvällen vara mamma och pappa här och käka tacos. 

 

Bonnie har varit väldigt gnällig hela dagen, hoppas verkligen det är en andra tand som håller på och spökar så det inte är en urinvägsinfektion som är på gång igen.  

 

Nu ska jag ta min vanliga rutt innan jag går och lägger mig, går runt till barnen och lyssnar på deras andetag. Bästa som finns.

Sov gott! 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela