elenorsliv.blogg.se

Livet som trebarnsmamma till Billy samt enäggstvillingarna Bonnie och Bianca, som alla blev till genom IVF. Välkomna till oss!

Me Myself and I

Publicerad 2017-05-31 22:19:00 i Allmänt,

Hej på er.

  Har fått lite önskemål att jag ska skriva och berätta om mig själv så tänkte göra det.

 Elenor heter jag då och är 31 år. Vet inte hur jag ska skriva utan att det låter som en kontaktannons, men jag försöker 🙈

 

 Jag växte upp på landet, på en bondgård. Hade en underbar och trygg uppväxt i Byllerby miljö. Vi var 7 kusiner plus en grannpojke och det skilde 3,5 år på oss. Vi bodde alla inom 1 km håll. Gissa om vi hade kul ihop. Jag har 2 biologiska syskon och när jag var 16 flyttade två fosterbröder in som blev som riktiga syskon och när jag var 25 fick jag yttligare en fosterbror. 

 Jag och min syster Helena 2 år mellan oss. 

 Mitt stora intresse när jag var barn var hästar jag levde och andades hästar, fick min första ponny när jag var nio och började tävla i hoppning, jag slutade rida när jag var 20 år. Ett annat intresse jag hade var handboll. Jag har alltid varit barnkär, och varit mycket barnvakt. 

Jag var ingen rolig tonåring, mina föräldrar fick nog många gråa hår pga mig. Jag lugnade ner mig när jag fyllde 20 och träffade Bobby. Honom hade jag känt sen jag var 14 men det tog 6 år innan det sa klick. Iallafall från min sida. Men den historien tar vi någon annan gång. När jag var 21,5 år bestämde vi oss för att försöka skaffa barn den historien finns att läsa längre ner. Sök på #längtanefterettbarn

 

 

När jag blev gravid köpte vi vårt drömhus 1 km från där jag växte upp och renoverade det helt. Vi blev klara 2 veckor innan Billy kom. 

 Här är vårt hus, ett gammalt kort. Nu har vi altan och väntar på bygglov för att bygga ut. 
 
 Jag trivs bäst när jag får vara hemma och fixa och dona och vara med familjen, men jag gillar även att få gå ut med vänner och dricka vin och dansa ibland.

 Intressen hinns ju inte med så mycket nuförtiden, men när jag får tid över gillar jag att ta hand om mig själv. Haha låter kanske lite konstigt, 🙈 men att måla naglar, lägga en ansiktsmask, lägga en fin make-up osv. Låter kanske ytligt, men jag mår bra av detta, lite som terapi för mig. Gillar att shoppa och träffa vänner också.  Att resa älskar jag.

 Jag önskar att jag kunde säga att jag älskar att träna, men har aldrig kommit dit, är lixom ett ont måste för mig, så varje onsdag tränar jag med PT, då måste jag ju släpa mig iväg. 

 Jag tänkte att den människa som känner mig allra bäst är ju min man, så jag frågade Bobby om han kunde beskriva mig. 

 Positivt

Impulsiv

Ännu mera Impulsiv

Sexig 

Glad 

Trevlig 

Social

Bästa mamman 

 

Negativt 

Impulsiv

Ibland tjatig 

 

Ibland är han ju för gullig. 

 
 

 Det var lite om mig. Om det är något mer ni vill veta är det bara att fråga. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela