elenorsliv.blogg.se

Livet som trebarnsmamma till Billy samt enäggstvillingarna Bonnie och Bianca, som alla blev till genom IVF. Välkomna till oss!

Jul

Publicerad 2015-12-27 12:33:04 i Allmänt, Billy, Graviditet, IVF, längtan efter ett barn, syskonförsök2,

Hej på er och god fortsättning.
 
Hoppas ni haft en bra jul. Det har  vi haft mycket mat och julklappar.
 
The family
 
Vi fick den bästa julklappen, sent på julaftonskvällen övertala Bobby mig att jag skulle göra ett graviditetstest och det var positivt!!
Jag har funderat nu några dagar om jag skulle berätta eller inte. men kom fram till att det är klart jag måste göra det. Delar ju glädje och sorg med er och det flesta har ju hjälpt oss så detta blev möjligt. Det är  väldigt tidigt, så jag vågar inte riktigt glädjas, är så rädd att få missfall igen.
 
Men måste berätta hur testet gick till, Bobby är ju så taskig ibland. Läkaren hade sagt till mig att ta testet dagen före julafton, men jag våga inte,var så rädd att det skulle vara negativt och att hela julen skulle vara förstörd.
När vi kom hem på julaftonskvällen så sa Bobby att vi är faktiskt två om detta och jag vill veta hur det ligger till,
Så det var bara för mig att snällt gå och kissa i burken. Just det här momentet har jag sådan ångest för, tror ingen kan förstå hur hemskt det är att ha tagit hundratals gravtest genom åren som varit negativa.
Jag lämnade över burken till Bobby och vi bestämde att vi inte fick titta förrän det gått tre minuter, men han såg direkt att det blev två sträck fast sa inget till mig. Jag satt på köksgolvet och hyperventilerade och tårarna rann, just då tänkte jag att varför gör vi detta, varför tvingar vi igenom oss dom här månaderna med smärta och oro.
Det var dom längsta tre minuterna i mitt liv och när klockan ringde titta Bobby på testet och sa: Nej, tyvärr det är bara ett sträck.
Jag började gråta och gick fram och kolla och då var det två fina sträck, just då blev jag så glad så då kunde jag inte skälla ut honom...
 
Tog ett dagen efter för att vara på den säkra sidan
 
 
Nu få vi hoppas att den lilla vill stanna i min mage.

Kommentarer

Postat av: camilla

Publicerad 2015-12-27 16:27:56

Ååå vad underbart ❤❤❤❤ massa kramar till er

Svar: ❤️Tack❤️
Elenor Bodin

Postat av: Diana

Publicerad 2015-12-28 20:43:57

Åh va underbart jag börjar gråta när jag läser. Är ju inte ett dugg förvånad över att Bobby gjorde sådär. 😂. Puss o kram på er

Postat av: Susanne

Publicerad 2015-12-28 22:34:55

Finaste ni❤️❤️❤️
Jag är såå glad för er skull🙏all lycka till er😘

Postat av: Emelie

Publicerad 2015-12-31 00:09:22

Underbart! Gud va glad jag blir! Må det nya året endast komma med lycka och välmående till er 💕❤️ All kärlek till er och ett gott nytt år 😘

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela